سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ته چین مرغ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان

ته چین

 

مواد لازم:

برنج : 2 پیمانه

مرغ : (بستگی به خودتون داره ، بنظر من:) 1 سینه مرغ

تخم مرغ : 2 عدد

ماست: 1 پیمانه

روغن: نصف پیمانه

نمک، فلفل ،زعفران دم کرده: به مقدار لازم

آویشن/دارچین: اختیاری

 

* ماستی که من استفاده کردم ترش بود و محلی ، ولی طعم غذا رو ترش نکرد. ولی اصولا بهتره ماست چکیده باشه، دیگه ترش و شیرینش به خودتون بستگی داره .

 

* تخم مرغ: اگر بخواین ته چین نرمی داشته باشین فقط از زرده استفاده کنین بجای دوتا تخم مرغ سه تا زرده استفاده کنین . اما اینم که من درست کردم سفففففت نبود!:))

 

* زعفران : همه عطر و رنگ غذا به کرم شما در استفاده از زعفران بستگی داره... البته من بیشتر از "گل زرد" استفاده کردم و زعفران کم زدم .

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

طرز تهیه:

 

ابتدا برنج رو میریزیم تو آب جوش و یککککمی زودتر(زنده) آبکش میکنیم .

مرغ رو می پزیم و به تیکه های کوچیک خورد میکنیم.

تخم مرغ و نمک و فلفل و زعفران رو با هم،  میزنیم  و ماست رو اضافه میکنیم و دوباره هم میزنیم. در آخر هم روغن رو به مواد اضافه میکنیم . و برنج رو به این مواد اضافه میکنیم ... حالا بچشین ببینین طعمش کم و کسری نداشته باشه !

برنج

ته ظرف مورد نظر و یکم چرب میکنیم و یه لایه از مواد رو میریزیم روش هم یه لایه از مرغ رو هم روش میچینیم .(میتونین مارینه مرغ رو هم همراه با مرغ لابلای برنج بریزین، من نریختم ) حالا ادویه ای که عطرش رو دوست دارین بریزین من آویشن ریختم. و بعد هم یه لایه دیگه از برنج روش میریزیم و میذاریم تو فر.

 

 

ته چین

 

* * * * * * * *

غذاهایی که میذارم برای اولین باره که درستشون میکنم

پس مطمئنن شما خیلی بهتر از من اینکارو میکنین

خوشحال میشم نکاتی که رعایت نکردم و بهم بگین ، یاد بگیرم

:)

 



مطلب بعدی : شال2013 :))